2 Eylül 2013 Pazartesi
ELEŞTİRMEKMİ--TAKDİR ETMEKMİ
İnsanlara birşey yaptırmak istiyorsak bunun en etkili yolunun karşımızdakilerde işi yapma isteği uyandırmaktır.Sizce insanları bu moda sokabilemek için eleştirmekmi yüreklendirmekmi faydalı olur?karakterimizde ve tüm insanoğlunun yapısındaki en önemli etken beğenilme ve takdir edilme,önemli olma tutkusudur.Bunları bilerek birinsana emir vererek yada eleştirerek aşağılayıcı kelimeler kullanarak istediğimiz şeyi elde edemiycemizi öğrenmiş olduk.Özgüveni yüksek olan,kendine güvenen bir kişiye zaten butarz yaklaşımlar eminimki çok etkili olmaz.Tam aksi okişiyi dahada başarılı olması için tetikler.Fakat birişte yeterince güveni olmayan,başarısızlıklara odaklı,negatif düşünce tarzına sahip kişiliklerde yıpratıcı,yıkıcı moda sürükler.Dürüst yapılan bir övgü her inşanda eleştiri ve alaylı sözden daha etkili olur.İnsanları inciterek onları ne değiştirebilir nede istediklerimizi yaptırabiliriz.Takdir sözlerine hayatımızda daha çok yer vermeliyiz diye düşünüyorum unutmayalımki yıllardır bilinen bir gerçek söz vardır ki " Tatlı dil yılanı delığinden çıkarır."
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder